Under Fuorisalone Eventet i Milan firade GROHE introduktionen av den senaste SPA-kollektionen – ATRIO

Milan Design Week är en årlig höjdpunkt för fans av innovativ arkitektur och sofistikerade designkoncept. GROHEs designteam presenterade i år en unik installation på gårdsplanen och visade, i sitt helt nydesignade showroom, för allra första gången den nya GROHE ATRIO SPA-kollektionen – en ny ikon för elegans och precision.

Inspirationen och kreativiteten låg på högsta nivån när Milan Design Week välkomnade den internationella design- och arkitekturscenen på årets event. Den 17e April presenterade GROHE omtolkningen av den nya designikonen: som en del av designeventet Fuorisalone blev besökare inbjudna till GROHE ATRIOs exklusiva produktlansering vid GROHEs nydesignade showroom vid Via Crocefisso. En inspirerande designinstallation presenterade den nya kollektionen genom en dramatisk och dynamisk upplevelse för besökarna. Med sin design satte kollektionen tonen för nästa generation av tidlös men modern design.

Milan Design Week är inte som någon annan mässa; här får besökarna exklusiv insikt in industrins senaste trender. Från den 17e till 22a April i år var Milan en mötesplats för arkitekter, inredningsdesigners, press, och designkunniga kunder från hela världen. I mässans center fanns Fuorisalone, som attraherar hundratusentals besökare varje år. Stileliten, unga talanger samt globala varumärken presenterade en speciell utställning genom stadens centrum med pop-up utställningar, demonstrationer, och event. GROHE, med sitt prisvinnande designteam, var såklart på plats!

Detta år var GROHE en del av designshowen i hjärtat av Milano. Precis innan Fuorisalone började var GROHEs showroom öppet för besökare från den 17e April. Besökare bjöds in att visuellt och sensoriskt uppleva GROHEs produktkollektioner i de senaste färgerna: GROHE ATRIO i slående borstad Hard Graphite, GROHE ESSENCE i elegant Warm Sunset, och GROHE Lineare i renaste Krom.

Tillsammans med GROHE ESSENCE Spa Colours och den lyxiga duschen AQUASYMPHONY presenterade GROHE två produktkollektioner som utstrålar stilistisk design i en unik symbios av form och funktion, som förvandlar badrummet till en oas av välmående. Andra höjdpunkter inkluderade GROHEs vattensystem RED och BLUE HOME som, direkt ur den attraktiva pipen, levererar kokande hett vatten vid100 °C eller filtrerat och kylt vatten som är antingen stilla, lätt kolsyrat ellet kolsyrat.

Den 18e April välkomnade GROHE mediarepresentanter till en pressfrukost, följd av en visning av utställningen och konstinstallationen. På kvällen hölls en exklusiv VIP-middag för inbjudna gäster från arkitektur- och designbranschen. Milan Design Week var öppen för allmänheten från kl. 10 till kl. 20, från den 17e till 22a April; utställningen var öppen under onsdagen, 18e April från kl. 10 till kl. 14.