OM OSS

OM GROHE

GROHE är ett ledande, globalt varumärke med kompletta lösningar för badrum och kök. Sedan 2014 är GROHE en del av den starka varumärkesportföljen hos LIXIL, en tillverkare av banbrytande vatten- och bostadsprodukter. För att kunna erbjuda "Pure Freude an Wasser" bygger varje produkt på varumärkets värderingar: teknologi, kvalitet, design och hållbarhet.

GROHE erbjuder livsförbättrande lösningar och tjänster med sina dedikerade produktportföljer GROHE QuickFix, GROHE Professional och det förstklassiga GROHE SPA. Alla tillgodoser de specifika behoven hos GROHEs affärspartners och deras differentierade målgrupper.

Med vatten i centrum för verksamheten, tar GROHE sitt ansvar enligt LIXILs påverkansstrategi (LIXIL Impact Strategy) med en resursbesparande värdekedja: från koldioxidneutral produktion, eliminering av plast i produktförpackningar, hela vägen till vatten- och energibesparande teknologier som GROHE Everstream, en dusch som återanvänder vattnet. Med det hybrida kommunikationssystemet GROHE X lämnar varumärket ytterligare avtryck inom branschen. Oavsett om det är digitalt på upplevelseplattformen, fysiskt på GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer eller på vägen med GROHE X Motion-lastbilar, för varumärket samman människor i enlighet med LIXILs syfte att "göra bättre hem en verklighet för alla, överallt".

*Inkluderar även projekt för koldioxidkompensation, läs mer på grohe-x.com/sustainability

OM LIXIL

LIXIL (TSE-kod 5938) skapar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser utmaningar inom vardagen och gör bättre hem en verklighet för alla, överallt. Med utgångspunkt i sitt japanska arv utvecklar företaget världsledande teknologier och innovationer som förändrar hemmen. LIXIL utmärker sig tack vare sin meningsfulla design, entreprenörsanda, ansvarsfulla affärstillväxt samt sitt engagemang för att förbättra tillgängligheten för alla. Allt detta kommer till liv genom branschledande varumärken som INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55 000 anställda, verksamma i mer än 150 länder, är stolta över att skapa produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag. Läs mer på www.lixil.com.

VÅRA VARUMÄRKESVÄRDERINGAR

Kvalitet, teknologi, design och hållbarhet. Fyra varumärkesvärderingar som illustrerar vårt engagemang för att skapa exceptionella upplevelser. Vi sätter våra standarder extremt högt för att säkerställa att varje gång du använder en GROHE-blandare eller kliver in i en dusch med GROHE-produkter, så känner du skillnaden.

KVALITET

KVALITET

LIXILs globala produktionsnätverk omfattar 79 fabriker på tio marknader för att möta efterfrågan runtom i världen. Bland dem finns fem GROHE-produktionsanläggningar fördelat på tre marknader. Alla fabriker följer samma standarder och processer samt uppfyller de mest kompromisslösa kraven när det gäller finish och funktionalitet.
Produktionsnätverket stödjer GROHEs långvariga produktinnovationer och kan producera enligt de mest komplexa specifikationerna i en högteknologisk miljö.
Från råmaterial hela vägen till leverans av färdiga varor - vi är stolta över att ha en egenproduktion på över 90 procent. Detta inkluderar produktionen av våra insatser, som är hjärtat i varje kran och ger ökad hållbarhet samt den unika GROHE-känslan. Tack vare enhetliga processer levererar varje anläggning högsta kvalitet och kundnöjdhet.

TEKNOLOGI

TEKNOLOGI

Ända sedan starten för över 80 år sedan har GROHE varit banbrytande när det gäller innovationer inom badrum och kök.
Från utvecklingen av den första "termostaten för folket" år 1956 till förbättring av kranvatten med GROHEs vattensystem år 2009 samt lanseringen av de första 3D-utskrivna kranarna i metall år 2019. Med fokus på kundernas behov skapar GROHE livsförbättrande och hållbara produktlösningar som erbjuder mervärde för användarna.
Fortfarande har varje GROHE-produkt sina rötter i den tyska Sauerland-regionen. Forsknings- och utvecklingscentret i Hemer öppnades i slutet av 2018 och har toppmodern teknik som ständigt tänjer på gränserna för det omöjliga.

Laboratoriet i Hemer är den första utvecklingsanläggningen inom sanitetsindustrin som framgångsrikt omackrediterats av DAkkS, det tyska ackrediteringsorganet för testning av armaturer.
Ackrediteringen förkortar tiden mellan produktutveckling och marknadslansering, eftersom produktsläpp genomförs och godkänns av företagets eget laboratorium i enlighet med oberoende tester.

DESIGN

DESIGN

Vid de sex stora och interna designstudiorna i Tokyo, Tokoname, New York, London, Düsseldorf och Singapore, skapar LIXILs globala designteam distinkta upplevelser för sina ikoniska varumärken baserat på omfattande analyser
av trender och konsumentinsikter. Genom att kombinera denna upplevelsebaserade designmetod med LIXILs avancerade teknologier, utvecklas meningsfulla produkter som löser riktiga utmaningar och ger mervärde till vardagen för människor över hela världen. För GROHEs räkning ser det Düsseldorf-baserade teamet till att varje GROHE-produkt lever upp till detta löfte.

HÅLLBARHET

HÅLLBARHET

Med vatten i centrum för verksamheten, tar GROHE sitt ansvar enligt LIXILs påverkansstrategi (LIXIL Impact Strategy) med en resursbesparande värdekedja: från koldioxidneutral produktion, eliminering av plast i produktförpackningar, hela vägen till vatten- och energibesparande teknologier som GROHE Everstream, en dusch som återanvänder vattnet. GROHE har strävat efter högsta möjliga hållbarhet i mer än 20 år och använder en 360-graders hållbarhetsmetod som omfattar anställda, leverantörer, kunder, processer, produkter och socialt ansvar i lika hög grad.

*Inkluderar även projekt för koldioxidkompensation, läs mer på grohe-x.com/sustainability

Läs mer om vår passion för vatten och fördjupa dig inom design, hållbarhet, kvalitet och teknik på vår digitala upplevelseplattform GROHE X.