OM OSS
OM GROHE
GROHE är ett ledande, globalt varumärke med kompletta lösningar för badrum och kök. Sedan 2014 är GROHE en del av den starka varumärkesportföljen hos LIXIL, en tillverkare av banbrytande vatten- och bostadsprodukter. För att kunna erbjuda "Pure Freude an Wasser" bygger varje produkt på varumärkets värderingar: teknologi, kvalitet, design och hållbarhet.
GROHE erbjuder livsförbättrande lösningar och tjänster med sina dedikerade produktportföljer GROHE QuickFix, GROHE Professional och det förstklassiga GROHE SPA. Alla tillgodoser de specifika behoven hos GROHEs affärspartners och deras differentierade målgrupper.
Med vatten i centrum för verksamheten, tar GROHE sitt ansvar enligt LIXILs påverkansstrategi (LIXIL Impact Strategy) med en resursbesparande värdekedja: från koldioxidneutral produktion, eliminering av plast i produktförpackningar, hela vägen till vatten- och energibesparande teknologier som GROHE Everstream, en dusch som återanvänder vattnet. Med det hybrida kommunikationssystemet GROHE X lämnar varumärket ytterligare avtryck inom branschen. Oavsett om det är digitalt på upplevelseplattformen, fysiskt på GROHE X Brand & Communication Experience Center i Hemer eller på vägen med GROHE X Motion-lastbilar, för varumärket samman människor i enlighet med LIXILs syfte att "göra bättre hem en verklighet för alla, överallt".
*Inkluderar även projekt för koldioxidkompensation, läs mer på grohe-x.com/sustainability
OM LIXIL
LIXIL (TSE-kod 5938) skapar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser utmaningar inom vardagen och gör bättre hem en verklighet för alla, överallt. Med utgångspunkt i sitt japanska arv utvecklar företaget världsledande teknologier och innovationer som förändrar hemmen. LIXIL utmärker sig tack vare sin meningsfulla design, entreprenörsanda, ansvarsfulla affärstillväxt samt sitt engagemang för att förbättra tillgängligheten för alla. Allt detta kommer till liv genom branschledande varumärken som INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55 000 anställda, verksamma i mer än 150 länder, är stolta över att skapa produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag. Läs mer på www.lixil.com.
VÅRA VARUMÄRKESVÄRDERINGAR
Kvalitet, teknologi, design och hållbarhet. Fyra varumärkesvärderingar som illustrerar vårt engagemang för att skapa exceptionella upplevelser. Vi sätter våra standarder extremt högt för att säkerställa att varje gång du använder en GROHE-blandare eller kliver in i en dusch med GROHE-produkter, så känner du skillnaden.