
30 dagars returrätt
Nöjd eller pengarna tillbaka
Vi utökar nu vår "Nöjd eller pengarna tillbaka" -kampanj, där alla synliga GROHE-produkter såsom GROHE blandare, duschar och väggmonterade termostater ingår. Genom vår Nöjd Kund-garantin får du:
- Pengarna tillbaka inom 30 dagar om du inte är nöjd
- Möjlighet att testa GROHE-produkter i ditt eget badrum
- Om du mot förmodan inte är nöjd med någon av våra produkter (gäller ej Rapid och Rapido) erbjuder GROHE dig nu möjligheten att returnera dem kostnadsfritt (fraktkostnad tillkommer).
Villkor
Nedanstående villkor måste vara uppfyllda för att en produkt ska kunna returneras.
Villkor
För att kunna utnyttja 30-dagars returrätten måste följande villkor vara uppfyllda:
1) Blanketten ”Nöjd eller pengarna tillbaka” (se ovan) samt en kopia av inköpskvittot måste skickas in inom 30 dagar från det inköpsdatum som anges på fakturan.
2) Produkten måste vara komplett och innehålla alla delar (t.ex. handduschar, slangar etc.).
3) Synliga produkter (som blandare eller duschsystem) kan returneras efter installation. Dolda produkter (som cisterner eller duschtermostater för installation bakom vägg) kan endast returneras om de inte har försökt installeras.
4) Produkten måste vara i oskadat skick.
5) Endast en produkt per konsument kan returneras för återbetalning.
6) Återbetalning beviljas endast för produkter som köpts i Sverige.
7) Garantin påverkar inte kundens rättigheter enligt den svenska köplagen.
8) Endast produktens försäljningspris återbetalas, inte installationskostnader.
Förfarande:
1) Fyll i formuläret, bifoga inköpsbevis och skicka in det.
2) När din retur har godkänts får du ett e-postmeddelande från GROHE. Observera: det kan ta upp till 14 dagar innan du blir kontaktad. Vänligen ange ditt kontonummer till GROHE för återbetalning. Du kan därefter returnera din produkt till: GROHE A/S, Bryggernes Plads 2, 1:a våningen, DK-1799 Köpenhamn V
3) Du får dina pengar inom 40 dagar efter att vi har mottagit din produkt.
GROHE förbehåller sig rätten att avvisa returförfrågan om en eller flera av ovanstående villkor inte är uppfyllda eller om det råder betydande tvivel om detta. Vid avvisad retur informeras kunden via e-post, och produkten kan levereras tillbaka till kunden enligt överenskommelse med GROHE.