DESIGN

"Bra design är mer än bara form och funktion"

Paul Flowers, Leader LIXIL Global Design,

Det multinationella och prisbelönta designteamet

Vi strävar efter att skapa en stark känslomässig koppling genom design och upplevelser. Vi är alltid medvetna om vem vi designar för och vilken helhetsupplevelse vi vill skapa. Vi njuter av vår förmåga att inspirera och provocera världen, utmana och bryta paradigmer samt ha en inverkan på och forma framtiden.

GROHES DESIGN-DNA

Tre distinkta element kännetecknar vår produktportfölj. Det visuella DNA:t är unikt för GROHE och gör det möjligt för våra kunder att med en snabb blick identifiera en GROHE-produkt.

RING

Ringen är till för att understryka produktens syfte. Den hänvisar till en funktionell zon och en orienteringspunkt för användaren.

7 GRADER

Vinkeln på kranens handtag och pip är exakt sju grader. Forskning har visat att denna subtila lutning förbättrar användarupplevelsen.

OVAL

Ovalen symboliserar GROHEs designfilosofi "Sensuell minimalism" och bjuder in till användning av produkten.

GROHE DESIGNPORTFÖLJ