
Varumärkesvärden
"Årets varumärke"
Red Dot Design Award: Den internationella juryn för "Brands & Communications Design 2019" har utsett GROHE till ´Årets Varumärke´. Av totalt 8,697 varumärken var vi en av tre, förutom Deutsche Telekom och Happy Goal, att tilldelas den högsta utmärkelsen, och de enda inom vår bransch. Med sin enastående kvalitet på design och med sitt exceptionellt konsekventa sätt att förmedla sina egna värden genom olika kanaler imponerade GROHE på de erfarna jurmedlemmarna.
"PURE FREUDE AN WASSER"
Inspirerande, mångsidigt, lekfullt - vatten i sig är inspirationskällan för hela vår distinkta produktportfölj. Var och en av dessa produkter är alltid baserade på våra fyra kärnvärden: kvalitet, teknik, design och hållbarhet. Genom att balansera dessa i allt vi gör, gör att vi kan leverera oöverträffad njutning av vatten till våra kunder.

KVALITET
Nr. 1 mest betrodda varumärke i den sanitära industrin-Wirtschaftswoche, 2017
TYSK PERFEKTIONISM INSPIRERAR ULTIMAT KUNDFÖRTROENDE.
Vi strävar efter en spetskompetens som går långt bortom våra produkters yta. I själva verket, från design till produktion och kundservice strävar vi efter inget annat än perfektion i varje skede. Vår historia av stor tysk ingenjörskonst, ytterst nogranna interna tester och många externa certifieringsprocesser är det som ger våra kunder fullständigt förtroende för ett namn de kan lita på.




TEKNOLOGI
"Top 50 företag att förändra världen"-Fortune Magazine, 2017
BEHÄRSKA VATTEN GENOM TEKNIK.
I vårt obevekliga sökande efter teknisk innovation arbetar vi för att integrera de senaste digitala framstegen och skapa smarta lösningar som förbättrar våra kunders njutning av vatten. Våra egna experter utnyttjar kraften i vatten för att förbättra upplevelsen för våra kunder varje dag – sanningens ögonblick, för våra produkter och varumärke.




Design
Över 400 design-priser vunna sedan 2003
SIGNATURELEMENT UTFORMADE TILL PERFEKTION.
Ett empatiskt och intuitivt språk när det kommer till design ger oss möjlighet att skapa produkter som känns som om de var designade just för dig. Detta unika GROHE-DNA som både är ergonomisk och visuellt särskiljande har tjänat oss många designutmärkelser: världsklass referenser är vittnesmål till vårt världsomspännande erkännande.
PRISVINNANDE DESIGN-TEAM
Vi strävar efter att skapa en stark känslomässig koppling i våra kunders hjärtan, genom design och upplevelser. Vi är alltid medvetna om vilka vi designar för och den totala upplevelsen vi har för avsikt att skapa. Vi frossar i vår förmåga att inspirera och excitera världen, utmana och bryta paradigm, påverka och forma framtiden.





HÅLLBARHET
CSR-prisvinnare av den tyska regeringen, 2017
SÄKERSTÄLLER NJUTNINGEN AV VATTEN KOMMANDE GENERATIONER.
Vatten är lika viktigt som luften vi andas, vilket är ytterligare en anledning till att vi är så passionerade. För att kunna erbjuda "Pure Freude an Wasser", inte bara för dagens konsumenter utan för kommande generationer, erbjuder vi hållbara produktlösningar som GROHE Blue, GROHE EcoJoy och GROHE SilkMove ES. Vi visar även genom vår hållbarhetsrapport och de lovord vi har fått gällande hållbarhet att vi är ett företag med ett seriöst engagemang för att skydda planeten.